Kupowanie przez internet stało się niezwykle popularnym zjawiskiem – duże marki posiadają swoje witryny internetowe i sklepy, prowadząc sprzedaż jednocześnie online i w sklepach stacjonarnych. W polskim Internecie nie brakuje również sklepów oferujących produkty różnorodnych marek. Niestety, podczas zakupów w sieci popełniamy masę błędów. Jakich?
Nie czytamy regulaminów
Podstawowym problemem podczas zakupów w konkretnych sklepach internetowych jest nieczytanie ich regulaminu. To spory błąd, gdyż to właśnie w regulaminie znajdziemy informacje dotyczące samego sklepu, adresu stacjonarnego, ale też polityki prywatności, zwrotów czy reklamacji. – Co istotne: podczas zakupów witryna wyśle do nas zapytanie, czy akceptujemy regulamin: akceptacja jest niezbędna do finalizacji zakupów – mówi jeden z pracowników sklepu internetowego notodo.pl.
Nie sprawdzamy parametrów produktu
– Zwroty i reklamacje wynikają najczęściej z faktu, że nie dość uważnie czytaliśmy o parametrach danego produktu. W tym przypadku kupowanie przez Internet jest trudniejsze niż w sklepach stacjonarnych. Nie możemy dotknąć produktu, zmierzyć go – tłumaczy administrator witryny notodo.pl. Oczywiście możliwe jest zwrócenie towaru w ciągu 14-30 dni (określa to regulamin) w stanie nieużywanym. Warto jednak pamiętać, że zwroty czy wymiany zabierają kilkanaście dni.