Jak wybrać idealną kserokopiarkę do biura?

Kserokopiarka to urządzenie, bez którego trudno jest wyobrazić sobie działanie jakiegokolwiek biura. Na rynku istnieje ogromny asortyment marek oraz modeli, dlatego wybór konkretnego rozwiązania jest sporym wyzwaniem. Warto wiedzieć na co zwrócić uwagę w czasie zakupu.\r\n

Dopasowana do potrzeb

\r\nDobra kopiarka nie musi być wyposażona w najnowocześniejsze funkcje i rozwiązania. Ważne aby spełniała potrzeby danej firmy. W tym celu zazwyczaj wystarczą podstawowe funkcje posiadane przez takie urządzenia, czyli kopiowanie, drukowanie oraz skanowanie dokumentów. Jednocześnie jeśli biuro jest bardzo małe, można także poszukać jeszcze prostszych rozwiązań, które wprawdzie będą miały mniej funkcji, ale nie będą również zajmować mniej miejsca.\r\n\r\nJeśli pozwala na to budżet firmy, warto zastanowić się nad zainwestowaniem w nowoczesne urządzenie, które będzie posiadało kilka praktycznych rozwiązań. Na przykład dobre kopiarki mają opcję tak zwanego autoserwisu. Po odpowiednim skonfigurowaniu sprawi ona, że urządzenie będzie automatycznie zamawiać niezbędne materiały eksploatacyjne.\r\n

Koszty eksploatacji i serwis

\r\nZazwyczaj przy zakupie kopiarki bierze się pod uwagę nie tylko cenę zakupu, ale także koszty eksploatacji. Są one uzależnione od konkretnego modelu i wynikają z koniecznością zakupu materiałów eksploatacyjnych, ale także z wymianą różnych części, które będą ulegać zużyciu w przypadku dłuższego korzystania z urządzenia. Należy także pamiętać, że okresowo korzysta się z różnych usług, które nie są objęte gwarancją, jest to np. okresowa konserwacja lub wymiana zużytego tonera.\r\n\r\nTrzeba także brać pod uwagę, że kopiarki mogą ulegać awarii. Aby w takim przypadku nie było problemów z przeprowadzeniem naprawy, najlepiej decydować się na zakup stosunkowo nowego modelu, który nadal znajduje się w produkcji. Dzięki temu jeszcze przez wiele lat dostępne będą wszystkie części niezbędne do naprawy.\r\n

Wielofunkcyjność

\r\nZaletą nowoczesnych kopiarek jest przede wszystkim ich wielofunkcyjność. Są to urządzenia przeznaczone do bardzo wielu zadań. Warto brać pod uwagę, że zakup jednego urządzenia, które będzie jednocześnie kopiować, skanować i drukować może być dużo bardziej korzystny od inwestowania oddzielnie w skaner i drukarkę.\r\n\r\nWybór różnych kopiarek jest tak duży, że każda firma z pewnością znajdzie rozwiązanie, które będzie pasować do biura i idealnie spełni wszystkie potrzeby. Warto dokładnie zapoznać się z dostępnymi rozwiązaniami, biorąc pod uwagę również ich trwałość oraz koszty eksploatacji.\r\n\r\nArtykuł powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Bimit-Mita