Jak założyć sklep internetowy?

Sklep internetowy stanowi najbardziej popularną formę sprzedaży w sieci, a także świetny sposób na dotarcie do nowych klientów. Aby go jednak założyć, pamiętać należy o kilku podstawowych sprawach.\n

Etapy

\nZanim założymy sklep internetowy, przemyśleć musimy następujące kwestie:\n

    \n

  • Nasz pomysł na sklep
  • \n

  • Dostawcy dla sklepu internetowego
  • \n

  • Założenie działalności gospodarczej oraz wszelkiego rodzaju kwestie, jakie wiążą się z prowadzeniem tego typu sklepu
  • \n

  • Programy dla firm zajmujących się prowadzeniem sklepu internetowego, domena, hosting
  • \n

\n

Pomysł na sklep

\nNa samym początku zastanówmy się, jakiego rodzaju asortyment chcielibyśmy oferować. To bowiem determinować będzie grupę docelową naszego sklepu. Przeanalizujmy, kim będą potencjalni jego klienci i w jaki sposób skutecznie trafić w ich potrzeby.\n

Dostawcy

\nJeżeli zależy nam na obniżeniu kosztów logistycznych, na początku skorzystać możemy z usług hurtowni, które wysyłają produkt bezpośrednio do finalnego klienta. Jest to tak zwany dropshipping.\n

Działalność gospodarcza

\nAby założyć sklep internetowy, musimy założyć działalność gospodarczą – tak samo, jak w przypadku tradycyjnego handlu. Posiadać musimy także NIP, REGON, konto firmowe oraz siedzibę.\n

Oprogramowanie

\nOprócz niego potrzebować będziemy również hostingu oraz domeny. Jeżeli chodzi o oprogramowanie, to mamy tutaj kilka możliwości. Zdecydować możemy się na przykład na zakup gotowego oprogramowania wraz z utrzymaniem, darmowego oprogramowania, oprogramowania bez utrzymania sklepu lub zamówienia indywidualnego oprogramowania.\n

Zalety posiadania sklepu internetowego

\n

    \n

  • Stale rosnąca liczba potencjalnych klientów
  • \n

  • Minimalizacja kosztów magazynowania – nie musimy uiszczać opłat związanych z kosztem wynajmu oraz utrzymaniem powierzchni magazynu. Sklep internetowy prowadzić możemy nawet we własnym mieszkaniu
  • \n

  • Minimalizacja kosztów prowadzenia sklepu – nie musimy się tu martwić o sprawy takie, jak wynajem lokalu czy zatrudnianie ekspedientów. Wystarczy komputer oraz dostęp do Internetu
  • \n

  • Dostępność 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na całym świecie
  • \n

  • Stały oraz wygodny kontakt z klientem – zapytanie może on złożyć o dowolnej porze poprzez maila czy formularz kontaktowy zamieszczony na stronie
  • \n

  • Możliwość promocji sklepu stacjonarnego – to także świetny sposób na podniesienie poziomu rozpoznawalności marki
  • \n