Teoretycznie wydaje się, że nie ma nic trudnego w wyborze gadżetu reklamowego, ale to często mylne przeświadczenie. Wręczanie zupełnie bezużytecznych albo nietrafionych gadżetów mija się kompletnie z celem, jakim jest tworzenie i umacnianie więzi z klientem. Stąd też, należy dokładnie zastanowić się nad wyborem, aby prezent nie trafił do kosza.
Czy warto dawać gadżety symboliczne?
Ta kategoria upominków bywa wręczana z okazji dość szczególnych, jak święta. Niekiedy nawet konferencje czy targi stają się dobrym pretekstem do ofiarowania drobnych gadżetów. Podstawowym celem jest, w takiej sytuacji, przypominanie klientom o samej marce, a najczęściej daje się specjalnie zaprojektowane na konkretną okazję różnego rodzaju kubki, koszulki czy też magnesy. Wydaje się, że to całkiem dobry pomysł, o ile przedmioty są dobrej jakości.
Warto zainwestować w gadżety praktyczne
W tym przypadku marka wyraźnie pragnie zaznaczyć swoją obecność i udowodnić, że naprawdę dokładnie zna potrzeby swoich klientów. Dlatego nie można sobie pozwolić na nietrafiony prezent, lecz taki, który na pewno okaże się przydatny na co dzień. Bardzo dobrym wyborem będzie, np. power bank z nadrukiem przedstawiającym logo firmy.
Praktycznie większość ludzi korzysta z różnego rodzaju akcesoriów mobilnych i elektroniki użytkowej, a nie ma nic bardziej denerwującego niż nagłe wyczerpanie się baterii smartfona lub tabletu.
Taki przenośny bank energii zajmuje naprawdę niewiele miejsca, a może okazać się wybawieniem w niektórych sytuacjach. Tego typu gadżet spełnia więc wszelkie podstawowe warunki przy wyborze idealnego upominku.
Po pierwsze, jest funkcjonalny, a prawdopodobieństwo, iż nie przyda się osobie obdarowanej jest w zasadzie równe zeru. Po drugie, trudno zakwestionować jakość takiego gadżetu. Taki przenośny zestaw energii jest przecież upominkiem zaawansowanym technologicznie. Po trzecie, zindywidualizowany power bank z nadrukiem logo znakomicie realizuje najważniejsze zadanie gadżetu, jakim jest budowanie pozytywnych skojarzeń związanych z marką i tym samym trwałe budowanie więzi z klientem.
O czym zawsze trzeba pamiętać?
Gadżety reklamowe, z całą pewnością, stanowią niezwykle popularny sposób dbania o dobry wizerunek marki na rynku. Nigdy nie można jednak zapominać, że każdego klienta należy traktować z szacunkiem. Jakość wręczanych gadżetów reklamowych oraz ich pełne dopasowanie do potrzeb konkretnego odbiorcy, bez wątpienia, wpłynie na wytworzenie pozytywnych skojarzeń, a także ścisłej relacji między marką a klientem.
Artykuł powstał we współpracy z Pola Studio