Rodzaje stanowisk targowych

\r\n\r\nObecnie istnieje wiele sposobów na pozyskanie klienta za pomocą reklamy. Jednym ze skutecznych rozwiązań na właściwą promocję firmy, oferowanych produktów lub usług są systemy targowe. Wykorzystywane są do akcji promocyjnej na imprezach targowych i ekspozycjach marketowych. Właściwy system targowy powinien eksponować naszą ofertę.\r\n\r\n

Stoiska liniowe

\r\nPrzeznaczone są dla systemów targowych o powierzchni nie większej niż 20 m kw. Zazwyczaj ten rodzaj stoiska z trzech stron otoczony jest stanowiskami innych wystawców. Zwiedzający mają możliwość oglądania produktów jedynie od frontu. \r\nPrzedmiotowy rodzaj systemu targowego cieszy się największą popularnością na targach, jednak bardzo łatwo go przeoczyć. Dlatego w tym przypadku ogromne znaczenie odgrywa odpowiednie wyróżnienie stanowiska, by zwracało na siebie uwagę i przyciągało klientów.\r\n\r\n

Stoiska wyspowe i półwyspowe

\r\nSystem targowy wyspowy odnosi się z reguły do większych powierzchni, zazwyczaj powyżej 40 m kw. Klienci mają do niego dostęp z czterech stron, co sprawia, że takie stanowisko posiada największy potencjał ekspozycyjny. \r\nSystem targowy półwyspowy charakteryzuje się wyeksponowaniem stoiska targowe z trzech stron. Natomiast czwarta strona przylega bezpośrednio do kolejnego stoiska lub ściany obiektu.\r\n\r\n

Stoiska przejściowe

\r\nSystem ten charakteryzuje się tym, że składa się z dwóch stanowisk, pomiędzy którymi znajduje się przejście. Przedmiotowy rodzaj stanowisk przeznaczony jest dla dużych powierzchni. Z reguły ich głębokość wynosi około 3 metrów, a długość waha się od 10 do 20 metrów. \r\nTaki rodzaj stanowiska jest jednym z najlepszych rozwiązań ze względu na to, iż zwiedzający bez względu na to czy są zainteresowani naszą ofertą, to i tak przez nasze stanowisko muszą przejść. \r\n\r\n

Decyzja o wyborze systemu targowego

\r\nPodejmując decyzję o wyborze odpowiedniego stanowiska targowego trzeba mieć na względzie wiele czynników. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę rodzaj reklamowanej oferty. Ekspozycja dużych produktów wymaga posiadania stanowiska targowego o większej powierzchni. Natomiast system targowy, w którym reklamujemy usługi nie powinien być zbyt rozbudowany, aby nie tworzyć wrażenia pustki, która może odstraszać klientów. \r\nWybór właściwego systemu targowego powinien wynikać z przemyślanej jego lokalizacji, powierzchni oraz dostępu. Stoiska targowe łatwo zauważalne i przyciągające uwagę zwiedzających wpłyną skutecznie na pozyskanie potencjalnych klientów. \r\nNależy pamiętać również o wcześniejszej rezerwacji systemu targowego, aby nie okazało się, że najlepsze stanowiska są już zajęte.\r\n\r\nTekst powstał we współpracy z firmą Pola Studio