Przenośny element strategii marketingowej

Prowadzenie własnego biznesu nieodzownie wiąże się z różnymi wyzwaniami. Jednym z najczęstszych oraz najbardziej oczywistych, jest wyzwanie związane z promocją swojego przedsiębiorstwa. Wielu początkujących szefów firm pokłada nadzieję we własnych umiejętnościach marketingowych, jednak szybko oni decydują się oddać tę działkę w inne ręce. Read more

Atrakcyjne nieruchomości komercyjne na Śląsku

Najnowsze dane statystyczne, związane z rynkiem nieruchomości, dają dobre prognozy dla rynków regionalnych, w tym dla Śląska. Inwestorzy coraz częściej doceniają dobrą infrastrukturę oraz atrakcyjne ceny nowoczesnych obiektów, które można znaleźć również poza stolicą. Read more

Profile stalowe i ich zastosowanie

Od kilkunastu lat dużą popularność na rynku budowlanym utrzymują lekkie konstrukcje zbudowane na bazie elementów ze stali. Tak zbudowany obiekt ma szereg zalet, które determinują coraz szersze zastosowanie profili stalowych zarówno w budynkach wielkopowierzchniowych, jak i w naszych domach. Do jakich więc konstrukcji stosuje się profile stalowe? Read more

Jak wybrać najazd samochodowy

Warsztat samochodowy potrzebuje kilku stanowisk do dokonania diagnostyki i napraw samochodów. Musi mieć kanał, podnośniki oraz najazdy samochodowe. Każde z tych urządzeń zapewnia dodatkowe stanowisko pracy. Uniwersalnym rozwiązaniem jest najazd samochodowy. W przypadku natłoku zleceń może być umieszczony nawet na zewnątrz warsztatu. Dzięki niemu można zdiagnozować stan podwozia, zawieszenia, układu wydechowego, wycieku płynów i szczelności przewodów. Read more

Organizacja konferencji firmowych

Coraz większą popularnością cieszą się eventy firmowe, organizowane nie w siedzibach firmy, ale w wynajętych salach konferencyjnych. Takie rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie czasu związanego z organizacją cateringu, obsługi. Dzięki możliwości wyboru konkretnej sali duża ilość firm decyduje się na takie rozwiązanie sprawy. Read more

Gdzie organizować imprezy firmowe?

Coraz więcej firm pragnie organizować imprezy firmowe, które mogą mieć charakter wewnętrzny (jako nagroda dla pracowników) lub też zewnętrzny (dedykowany kontrahentom, największym klientom). Ciężar organizacji takiej imprezy nierzadko przerasta jednak osoby odpowiedzialne za przygotowanie eventu. Pomocne więc okazuje się skorzystanie z pomocy profesjonalnych firm zajmujących się planowaniem eventów. Read more

Kluczowe zasady w marketingu bezpośrednim

Marketing bezpośredni stawia sobie bardzo jasne cele. Skupiają się one głównie na formułowaniu przekazu reklamowego w taki sposób, aby w potencjalnym kliencie wywołać bardzo konkretną reakcję. Aby ten cel osiągnąć, marketingowcy wykorzystują narzędzia marketingu bezpośredniego, skupiając się na poprawieniu efektywności prowadzonej przez siebie kampanii. Istnieje kilka prostych wskazówek, którymi marketingowiec może się posługiwać, aby osiągnąć lepsze efekty swojej pracy.\n

Cel

\nNależy odróżnić marketing produktu od marketingu bezpośredniego. Ostatecznym celem tego drugiego jest bowiem zakup. Oczywiście, wszelkie działania, które zmierzają do budowania pozytywnego wizerunku marki, są korzystne, a wręcz niezbędne, ale to nie one stanowią cel. Nasze wysiłki powinny być ukierunkowane na sprzedaż. Liczy się wynik.\n

Co? Kiedy? Jak?

\nW materiale reklamowym powinny być jasno przedstawione usługi lub produkty, które są oferowane klientowi. Nie zawsze musi być to zniżka, mająca formę ulotki z kuponem lub dodatek darmowy. Ważna w tym wypadku jest łatwa w odbiorze i bezpośrednia informacja o składanej propozycji. Warto pamiętać o tym, aby oferta składana klientowi miała ograniczenie w czasie, osiągane czasową ważnością propozycji lub dostępnością proponowanych produktów. Tego rodzaju wyjście zmobilizuje klienta do działania, pozwoli uświadomić mu fakt, że czas na działanie jest teraz, a najdalej w wolnej chwili. Ważne jest skonstruowanie oferty w taki sposób, aby klient wywnioskował, iż brak reakcji na propozycję zaskutkuje straceniem wyjątkowej okazji. Przekaz wymaganego od klienta postępowania powinien być jasny, prosty i jak najmniej skomplikowany. Nieodłącznym elementem jest zatem krótka instrukcja dołączona do materiału reklamowego, określająca to, co należy zrobić, aby móc skorzystać z oferty.\n

Informacja zwrotna

\nNiezwykle przydatną informacją zwrotną są wszelkie szczegóły dotyczące tego, kim są klienci naszej firmy. Dzięki zaawansowanym narzędziom internetowym możemy w tej chwili z łatwością śledzić ruch na naszej stronie www, dzięki czemu zyskujemy dokładne informacje o każdym naszym potencjalnym kliencie. Dzięki temu monitorujemy target i otrzymujemy dane na temat tego, kim jest grupa docelowa. Jeśli nowe technologie nie mogą być wykorzystane w naszych działaniach, warto sięgnąć po tradycyjne metody i oznaczyć materiał w taki sposób, aby informacja zwrotna na pewno do nas dotarła. Najprostszą metodą jest wykorzystanie specjalnego kodu, który klient musi podać, kiedy chce wykorzystać zniżkę. Zyskujemy w taki sposób informację np. o obszarze dystrybucji ulotki.\n

Wytrwałość

\nJedną z najważniejszych zasad marketingu jest fakt, że ludzie kupują towary wtedy, kiedy oni są gotowi na zrobienie zakupów, a nie wtedy, kiedy firma gotowa jest sprzedać swój produkt. Żeby osiągnąć sukces i dokonać korzystnej wymiany towarów lub usług, należy działać konsekwentnie i stosować różne metody sprzedaży. Często popełnianym przez sprzedawców błędem jest poddawanie się po drugiej i trzeciej nieudanej próbie. Zwykle, aby sprzedać produkt, potrzeba co najmniej kilku prób, dlatego nie wolno się poddawać, należy przebierać w narzędziach i metodach i za wszelką cenę dążyć do celu. Aby uatrakcyjnić te działania, można wykorzystać slogany, które będą interesujące i motywujące dla klienta. Dobrze skonstruowane hasło reklamowe przyciągnie uwagę i pozwoli na jakiś czas ją utrzymać. Ważne, aby slogan wzbudzał zainteresowanie i przekonywał do właściwości produktu, które są niezbędne klientowi. Tego typu dodatek zachęci bowiem do działania.

Kupno mieszkania krok po kroku

Zakup mieszkania to jedna z najważniejszych inwestycji w naszym życiu. Dlatego też tak ważne jest stopniowe zaplanowanie poszczególnych działań związanych z poszukiwaniem naszego wymarzonego M. Oto najważniejsze z nich. Read more

Jak założyć sklep internetowy?

Sklep internetowy stanowi najbardziej popularną formę sprzedaży w sieci, a także świetny sposób na dotarcie do nowych klientów. Aby go jednak założyć, pamiętać należy o kilku podstawowych sprawach. Read more